lauantai 25. toukokuuta 2013

Kuopion kansainvälinen kaikkien rotujen koiranäyttely, 25.5.2013

Näyttelyputki jatkuu.

Tätä näyttelyä varten Casper ja minä emme vieläkään saaneet aikaiseksi harjoitella pitkien työpäivieni vuoksi. Viikonloppuisin kokeilin seisotusta ja juoksemista, mutta lopetin aina kesken, kun en vain jaksanut. Koira sen sijaan teki parhaansa ja napotti seistä korvat pystyssä nappisilmät kohti minua. Se taisi tietää, mitä haen. En vain osannut pyytää sitä oikein.

Majoituimme Siilinjärvellä vanhempieni luona näyttelyitä edeltävän yön. Koira oli suhteellisen väsynyt, sillä seuraneitinä toimi veljeni x-rotuinen narttukoira, Vanilla. Miekkonen nuortui silmissä. Ihana parivaljakko... Kun pienempi juoksi pöydä alle, niin toinen katseli lasipöydän läpi sitä suuri virne naamalla. Voi toista pölhöä.

Näyttelypaikalle menimme isommalla porukalla kuin normaaliksi, veljeni ja hänen puolisonsa, Casperin omistaja sekä minä. Minua jännitti silmin nähden, ja se tarttui myös koiraan. Vastassa meitä oli Soile Bister, jonka on sanottu arvostavan hyvin käyttäytyvää koiraa. Rauhallisuudesta ei ollut tietoakaan, sillä minua silminnähden pelotti. :(

Kuopio INT AVO EH AVK1: Kookkaanpuoleinen, hyvärunkoinen sopivaluustoinen uros, jolla voisi olla ylevämpi selkälinja. Kaunis pää, hyvät korvat, silmät ja purenta. Niskan kaari voisi olla tyylikkäämpi. Niukasti kulmauksia edessä. Hyvät takaraajat. Hieman ulkokierteiset takakäpälät. Korkea-asentoinen häntä. Hännänpäässä saisi olla valkoista. Tehoton taka-askel. ERINOMAINEN LUONNE

Kuvaajana tällä reissulla toimi Elisa Niittymäki. Kiitos siitä! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti